Min helt egen blogg.

7 Mar

Jeg tenkte det kunne være på tide å dokumentere alt jeg driver med av hekling og sånn. Jeg blir så veldig inspirert av andres blogger, så da kan det jo hende at noen blir inspirert av det jeg lager også.

Det første prosjektet jeg tenkte å vise frem er et lappeteppe. Jeg vet ikke hvem som skal få det enda, og jeg vet heller ikke hvor stort det skal bli. Det har blitt et prosjekt som jeg tar frem innimellom alle de andre prosjektene, også hekler jeg et par lapper før jeg legger det i fra meg igjen.

Lappene er heklet i Tynn alpaca fra Du Store Alpakka. Alpakka er et utrolig mykt og fint garn, og det er veldig lett å jobbe med. Jeg hekler to runder i hver farge, og en runde hvitt ytterst. Lappene blir ca. 11×11 cm. Til høyre kan du se de seks fargekombinasjonene i dette teppet.

4 kommentar to “Min helt egen blogg.”

  1. Knapper Alpakka 09.03.09 kl. 11:04 #

    Lappeteppe i alpakka må bli bra greier. Vi gleder oss til å se resultatet!

    • marte 09.03.09 kl. 11:39 #

      Jeg lover å legge ut bilder med en gang det er ferdig. Jeg har kommet frem til at det skal bli 8×8 lapper, så da har jeg ca. 16 lapper igjen.

  2. Mari 14.03.09 kl. 13:13 #

    Sånne tepper har jeg også laget! Skal bli flink til å ta bilder av produktene mine nå. Burde jeg ha en egen ting jeg lager-blog, kanskje…?

    • marte 14.03.09 kl. 13:37 #

      Ja, vi vil se hva du lager. Det er jo så mye fint.

Legg igjen en kommentar

