Sengeteppe

9 Mar
med-kant

Nesten ferdig

Dette sengeteppet laget jeg sammen med fire venninner. Det var en bryllupsgave til en felles venninne. Vi brukte ganske lang tid, men det var virkelig verdt det. Både bruden og brudgommen var strålende fornøyd. Vi heklet i smug, og hadde hemmelige hekleturer til Hadeland hvor en av oss bodde på dette tidspunktet.

nc3a6rbilde

Nærbilde av mønseret

Teppet er ca. 2.5×2.5 meter, og består av 625 lapper. Det er 1250 tråder å feste det, og i tillegg kom sammenheklingen og en liten pyntekant rundt det hele. Jeg husker ikke hvilket garn vi brukte lenger, men det var hvit merinoull, og produsert i Australia. Mønsteret hentet vi fra Garnstudio.no, et enkelt mønster som tar seg godt ut og er raskt å hekle. Jeg har brukt det til flere babytepper, og det ser bra ut hver gang. Jeg har dessverre ikke noen bilder av de andre prosjektene.

marteoghekle

Meg med et nesten ferdig sammenheklet teppe.

Én kommentar to “Sengeteppe”

  1. HildeC 09.03.09 kl. 13:33 #

    Gratulerer med ny blogg! Teppene dine ser kjempeflotte ut. Det høres utrolig artig ut å ha en sånn fellesprosjekt.
    Det hørtes veldig spennende ut det med at du har prøvd Spoonflower. Jeg vil veldig gjerne høre mer om den erfaringen hvis du vil skrive et innlegg om det en gang🙂

Legg igjen en kommentar

