Første forsøk :: First try

13 Jun

my first try at a quilt

Jeg fikk symaskin til bursdagen min i fjor. Jeg ble veldig glad. Og jeg gikk straks i gang med å sy sengetøy. Etter det har symaskinen stått mye i ro… Men på tirsdag begynte jeg på et lappeteppe. Jeg kjøpte ferdig klipte ruller med stoff på Panduro. Også laget jeg en mal på 5×5 cm, og så bare satte jeg i gang å klippe. Jeg hadde litt hjelp fra Purlbee. Jeg er ca. 1/4 på vei, det skal bli rundt 1×1 m. Jeg er ikke sikker på om jeg gjør det på riktig eller feil måte, men jeg er uansett fornøyd med resultatet. Jeg kunne kanskje gjort det litt enklere for meg selv ved å lage litt større lapper, men gjort er gjort. Fargene på bildene er litt feil, men man ser sånn omtrent hvordan det blir.

close up of my blanket

For my birthday last year I got a sewing machine. I was really happy, and I made myself new bedlinen. Since that I haven’t used it a lot. But this Tuesday I started a  blanket. I bought some fabric, and I made a template, 5×5 cm, and started cutting. I had a little help from the Purlbee. I’m about 1/4 finished, I think it will end up at around 1×1 m. I’m really pleased with how it’s turning out. The coulors isn’t quite right in the pictures, but you get the general idea.

2 kommentar to “Første forsøk :: First try”

  1. Merete 13.06.09 kl. 22:29 #

    Det ser kjempefint ut. Jeg gjorde det på samme måte som deg med første teppet mitt. Laget en mal og tegnet og klippet. Gjorde og samme ‘tabben’ som deg, laget små lapper, tror jeg hadde over 150… Men det ble ganske fint da. Nå er det Cora sitt teppe og litt oppspist her og der :o) Skulle ønske jeg hadde litt av din tid og mye av din håndarbeidsenergi. HAr så lyst og har masse stoff som bare ligger og venter på meg, men kommer liksom aldri igang, alltid noe annet å gjøre :o/ Sånn er det vel bare…. Klem

  2. Chatrine (Hekle Hulen) 12.07.09 kl. 14:05 #

    Ligger en award til deg på siden min. Ha en god sommer!

Legg igjen en kommentar

