Herregud

6 Jan

Det er så utrolig lenge siden jeg har skrevet noe som helst her. Det er ikke mulig å komme med en god unnskyldning etter nesten 1,5 år uten oppdatering. Men jeg har fått ny jobb, flyttet og giftet meg siden sist, så jeg har ikke ligget helt på latsiden.

håndtein og egetprodusert garn

hjemmelaget garn

I tillegg har jeg fått en ny hobby. Spinning! Ikke sånn spinning i treningsstudio, men på rokk, for å lage garn. Det er så utrolig gøy. Til bursdagen min i sommer fikk jeg håndtein og ull av foreldrene mine. Den har vært ganske flittig brukt, men det tar jo sin tid å spinne på den. Foreløpig har det blitt 1,5 nøster. Beklager den litt gule fargen i bildene, innelys er ikke like fint som dagslys dessverre.

Rokken min

Til jul ønsket jeg meg en rokk. Og på julekvelden så var jammen den største gaven under treet til meg. Fra foreldrene mine og mannen min fikk jeg rokk, to kilo ull og farger til å farge ulla med. Rokken heter Babe Production Machine og er amerikanskprodusert. Den er stort sett laget av plastikkrør, og veier nesten ingenting.

Garnproduksjonen har vært forholdsvis omfattende, det har blitt noen hundre meter siden første juledag. Jeg skal vise dere mer etter hvert.  Alt spinneutstyret mitt er kjøpt på Spinnvilt.

Da er jeg forhåpentligvis tilbake. Håper noen av dere som har lest bloggen tidligere, gidder å gjøre det igjen.

2 kommentar to “Herregud”

  1. Merete 09.01.11 kl. 15:17 #

    Jaaaaa!! Gleder meg til å se alt det fine garnet du lager:o) Fint vottemønster du har laget.
    Klem

  2. siren 21.02.11 kl. 14:44 #

    Hallo!

    Så flott at du er begynt på skrive igjen. Lettere for meg å følge med på hva du driver med. Nydelige små ting du har strikket!!

    Klem fra mamsen

Legg igjen en kommentar

