I hvert fall ikke lilla votter

19 Mar

Jeg har lenge lovet at jeg skal strikke noe til han som bor i samme leilighet som meg. Ikke det at han har bedt meg om å gjøre det, men jeg føler liksom at garn- og ullavhengigheten min må gå ut over han på andre måter enn et tidvis rotete hus. Så derfor bestemte jeg meg for å spinne og strikke votter til han.

Jeg bestilte ull fra Corgi Hill Farm på Etsy. Nydelig alpakka og silke i grått og blått. Jeg spant tre tråder og tvinnet dem sammen, og strikket helt enkle votter på pinne 4. Hele prosessen tok litt mindre enn en uke.

Jeg er kjempefornøyd med vottene, de er myke og varme og fargen er fantastisk. Mannen synes de er litt lilla, og derfor er de litt jentete. Men han bruker dem. Ellers hadde han fått en klapps i bakhode.

5 kommentar to “I hvert fall ikke lilla votter”

  1. Merete 19.03.11 kl. 15:38 #

    De er fremdeles ikke lilla!!! Men han er jo flink som bruker dem…. :o) Gleder meg til jeg får garnet mitt! Klem fra tanten

    • marte 24.03.11 kl. 19:06 #

      Jeg vet, de er blå. Jeg gleder meg til å få ullen!

  2. HildeC 24.03.11 kl. 20:32 #

    Heldige mannen, både vottene og fargen er jo kjempefin🙂

    • marte 31.03.11 kl. 15:01 #

      Takk! Jeg er veldig fornøyd.

  3. Pinneguri 26.04.11 kl. 09:12 #

    Du skriver så sjeldent her inne så jeg veit ikke om det er noe til hjelp om jeg legger igjen en beskjed her (neida, ikke kritikk!). Men du vant altså påskequissen inne hos meg. Ta det som et kompliment for at du er flink til å bruke søkefunksjonen ;D
    Og – veldig fine votter.

Legg igjen en kommentar

